piątek, 30 maja 2014

Pokaż mi swoje włosy, a powiem Ci co jesz.

Dzisiaj post zupełnie niekosmetyczny, ale również włosowy. Wiele z nas, pomimo nakładania wielu masek, odżywek, regularnego olejowania i stosowania wcierek, ciągle narzeka na słabe włosy. Bierzemy CP, suplementy diety, witaminy, minerały, a nie przychodzi nam do głowy najprostsze rozwiązanie - odrobinę zmienić dietę.  


Jeśli odżywiamy się zdrowo, w zbilansowany sposób to i nasze włosy będą w dobrej kondycji. 

Braki witamin mogą pozbawić włosy blasku, sprawić, że będą się kruszyć, wypadać, szybko ulegać degeneracji i być suche. Na naszych włosach możemy też zobaczyć odbijający się stres, nerwy oraz przemęczenie. 

Więc z jakich produktów nasze włosy będą zadowolone?

Z pewnością nasze włosy pokochają wszystko co zielone - sałatę, szparagi, szpinak, brokuły, kiełki, brukselkęZawierają duże ilości żelaza oraz witamin A i C, które w znaczącym stopniu wpływają na zdrowie i wygląd włosów. Potrzebujemy witamin zawartych w tych warzywach od regulacji produkcji sebum (chroni ono włosy przed szkodliwymi czynnikami środowiskowymi)..
Orzechy - szczególnie laskowe, orzechy nerkowca, włoskie, oraz migdały. Około 30 g orzechów lub migdałów jest w stanie zaspokoić nasze zapotrzebowanie na magnez. Obecność witamin A, D, E poprawi gęstość i blask naszych włosów.
(pierś z kurczaka faszerowana suszonymi pomidorami oraz szpinakiem i fetą)

Drób oraz wołowina - mięso zawiera proteiny, będące budulcem włosów.\
Jajka - również doskonały produkt dostarczający nam proteiny
Ryby - zawierają NNKT
Pomidory zawierają m.in.: sódpotasmagnezwapńmanganżelazokobaltmiedźcynkfosforfluorchlorjodkaroten, witaminy: KB1B2B6CPP; kwasy:pantotenowyfoliowyszczawiowybiotynę, a także likopen będący naturalną substancją antynowotworową.

Kasza gryczana - zawiera bardzo dużo białka, witamin B1 i PP, do tego także wapń, żelazo, potas, magnez.
Kasza jaglana - zawiera krzemionkę, mającą doskonały wpływ na nasze włosy i paznokcie, ma właściwości przeciwwirusowe.
Chleb pełnoziarnisty - zawiera witaminy z grupy B, PP, 
(dzisiejsze śniadanie, do tego serek wiejski)
Owoców nie będę nikomu przedstawiać, większość ludzi je lubi i zajada z checią ;)

Sama od dłuższego czasu staram się odżywiać jak najzdrowiej. Ok, tak jak dla każdego zdarza mi się zjeść coś z fast foodów, ale ograniczam to jak najbardziej. Staram się gotować w domu, łącząc produkty sprzyjające dobremu samopoczuciu i zdrowiu. Włosy na tym sporo zyskały, są sporo gęstsze, a i ja powoli i sukcesywnie chudnę, nie będąc nigdy głodną.
Mam małą nadzieję, że wpis przypadnie wam do gustu, starałam się pokazać w nim, że jeśli nie zadbamy o samych siebie, to też nie osiągniemy przepięknych włosów.
A jak Wy się odżywiacie? Zauważyliście wpływ pożywienia na wygląd?

Pozdrawiam, 
Amanda


Przy tworzeniu wpisu korzystałam z wikipedii, encyklopedii zdrowia oraz notatek z zajęć. 

12 komentarzy:

  1. ooo dobrze wiedzieć bo ja mało taki produktów jem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prawdopodobne, że jeśli wzbogacisz o te składniki swoją dietę, to zaczną Ci szybko włosy rosnąć :)

      Usuń
  2. Co racja, to racja! Kiedyś odżywiałam się zupkami błyskawicznymi i ogólnie bardzo niezdrową żywnością. Moja cera, włosy i paznokcie były w fatalnym stanie wtedy. Potem przerzuciłam się na dużo zdrowsze jedzonko i moje włosy miały się już lepiej. Obecnie staram się żywić jak najzdrowiej, żeby moja dieta była zróżnicowana i bogata w witaminy i substancje odżywcze. :) Gorąco polecam przyjrzeć się swojej diecie, bo ma ona ogromny wpływ na stan organizmu, włosów, paznokci i cery!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób nie wierzy, że dieta ma wpływ na włosy. Mam nadzieję, że Twój komentarz będzie dla tych osób dowodem na to, że jest zupełnie inaczej.

      Usuń
  3. Ostatnio jem bardzo często sałatkę, ponieważ mam własny ogródek warzywny, jajek też jej sporo i to jem jajka własnego chowu, więc jajeczka, że tak powiem sa super. ; D kaszę gryczana musze jesc, czy mi to sie podoba, czy nie, bo mam problemy z jelitami. ; ) Zauważyłam, że ograniczenie słodyczy też wpływa pozytywnie na włosy. ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi rodzice mają kurki, więc jajka też są :) Tak samo sałata i inne warzywa :)
      Nie dopisałam, gorzka czekolada doskonale wpływa na kłaczki :)

      Usuń
  4. U mnie z odżywianiem to różnie-staram się jeść witaminowo,ale i na chipsa i pepsi się skuszę...
    U mnie złe odżywianie bardziej odbija się na cerze niż na włosach,ale ogólnie jest ze mną ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to oczywiste, że mi też się zdarza, w chwili słabości lub złości. Raz na jakiś czas na pewno nie zaszkodzi, grunt by nie było to głównym składnikiem diety :)

      Usuń
  5. Nabrałam ochote na taki obiadek ! Niesamowicie smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja musiałam na wypadanie włosów brać tabletki, bo miałam anemię i włosy sypały się garściami właśnie z tego powodu.Przy tej okazji jednak poszerzyłam swoją wiedzę, o to, że tylko żelazo hemowe działa dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama niestety z anemią walczę od prawie 3 lat. Miałam już i kroplówki, i tabletki, ale nic kompletnie mi nie pomaga. Mój organizm w ogóle nie przyswaja żelaza.

      Usuń